Ο χειρότερος δάσκαλος το πιο πετυχημένο live-streaming
0Πολλοί, όντας άσχετοι με την παιδαγωγική επιστήμη, μπορούν να υποστηρίζουν πως είναι δυνατόν να μεταδίδεται η διδασκαλία στην κανονική τάξη με τη μέθοδο του live-streaming όπως περιγράφεται στην σχετική τροπολογία που ψήφισε η Βουλή και τις εξειδικεύσεις που έγιναν.Θεωρούν δηλαδή, πως με έναν υπολογιστή ή ένα κινητό, ένας δάσκαλος καθισμένος στην έδρα θα μιλάει στους μαθητές του κάνοντας διάλεξη και θα αλληλεπιδρά με αυτούς χωρίς να φαίνονται τα πρόσωπά τους.Νομίζουν μάλιστα πως οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν αυτή τη διαδικασία γιατί φοβούνται μην τους αξιολογήσουν!!
Η Υπουργός Παιδείας, η οποία σε συνθήκες κρίσης κατάφερε να ενώσει την εκπαιδευτική κοινότητα πραγματοποιώντας τον άθλο της τηλεκπαίδευσης, έκανε ένα πολιτικό λάθος με την τροπολογία για την τηλεμετάδοση της διδασκαλίας. Αντί να συμβουλευτεί τους ειδικούς επιστήμονες παιδαγωγούς για το θέμα αυτό συμβουλεύτηκε τους Πανεπιστημιακούς και γενικότερα ανθρώπους που δεν έχουν μπει ποτέ σε σχολική τάξη και δεν γνωρίζουν τις αρχές της Παιδαγωγικής επιστήμης.
Το λάθος αυτό έχει εξοργίσει όπως είναι φυσικό την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών οι οποίοι ενώ συμμετείχαν στο ελληνικό θαύμα της “εξ αποστάσεως” ορθά θεωρούν απαράδεκτη τη livestreaming μετάδοση. Οι δημοσιογράφοι πάλι δεν μπορούν να καταλάβουν ποια η διαφορά αυτών των δύο.
Δεν μπορούν, όσοι δεν είναι παιδαγωγοί, να κατανοήσουν, πως ο δάσκαλος που θα κάνει αυτό το live-streaming τηλε-μάθημα θα είναι ο χειρότερος και θα πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να απολυθεί ως ανίκανος καθώς αγνοεί βασικές αρχές της παιδαγωγικής και της διδακτικής.
Ο χρυσός κανόνας της σύγχρονης διδακτικής λέει :
“Ο δάσκαλος ουδέποτε λέγει ή πράττει ότι μπορεί να πει ή να πράξει ο μαθητής”.
Μα θα πει κάποιος γνωρίζεις εσύ καλύτερα κ.Κατσίμπελη και οι συνάδελφοι σου για τη διδακτική και δεν γνωρίζει ο κ.Μπαμπινιώτης που πήρε ξεκάθαρη θέση για το θέμα υποστηρίζοντας για τις κάμερες στις τάξεις πως ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται;
Η απάντηση είναι ναι. Εμείς οι Παιδαγωγοί γνωρίζουμε καλύτερα από τον κ.Μπαμπινιώτη το πως θα κάνουμε μάθημα σε παιδιά γιατί εμείς είμαστε οι ειδικοί επιστήμονες και κακώς δεν ερωτηθήκαμε.
Κάποιοι πανεπιστημιακοί σαν τον εξαίρετο κ.Μπαμπινιώτη μπορεί ως γλωσσολόγοι να γνωρίζουν τα πάντα για την επιστήμη τους αλλά δεν γνωρίζουν την παιδαγωγική επιστήμη και θεωρούν λανθασμένα πως ο δάσκαλος στην τάξη κάνει διάλεξη όπως ο πανεπιστημιακός στα έδρανα του Πανεπιστημίου.
Αυτός ο δάσκαλος που κάθεται και μιλάει στην τάξη από την έδρα είναι ο απαρχαιωμένος δάσκαλος του δασκαλοκεντρικού μοντέλου που επιστημονικά ανήκει στο παρελθόν και αγνοεί τη βασική παιδαγωγική αρχή των νέων μεθόδων που επιβάλουν την «απόλυτη και συνειδητή συμμετοχή του μαθητή σε όλη τη διαδικασία της μάθησης».
Για να καλυφθεί οπτικά η σύγχρονη διδασκαλία και να μεταδοθεί απαιτείται ειδικό studio που ούτε η ΕΡΤ δεν διαθέτει το οποίο δεν είναι δυνατόν να κρύβει πρόσωπα, κινήσεις και λόγια των μαθητών.
Αυτά φοβούνται οι εκπαιδευτικοί και δεν εμπιστεύονται να τους αξιολογήσουν άσχετοι με την επιστήμη τους.