Τα παιδιά μας σήμερα κινδυνεύουν μέσα στα σπίτια μας #Fortnite
0Τα παιχνίδια που ωθούν τα παιδιά στη ακραία βία
Η αποτρόπαια και ακραία εγκληματική πράξη του μακελάρη στη Νέα Ζηλανδία που άνοιξε πυρ και σκότωνε αδιακρίτως αθώους πιστούς σε τζαμί στην πόλη Κράιστσερτς θυμίζει το ακραίο έγκλημα του Άντερς Μπέργινγκ Μπρέιβικ ο οποίος το 2011 αφού έβαλε βόμβα σε αυτοκίνητο έξω από κυβερνητικά κτίρια στο κέντρο της πρωτεύουσας της Νορβηγίας, Όσλο μετέβη στην κατασκήνωση της νεολαίας του κυβερνώντος Εργατικού Κόμματος στο νησί Ουτόγια, παριστάνοντας τον αστυνομικό, όπου πραγματοποιώντας μια μαζική δολοφονία πυροβόλησε μέχρι θανάτου 69 ακόμη άτομα, πριν τελικά συλληφθεί από τις Νορβηγικές αρχές και καταδικαστεί για μαζικές δολοφονίες και τρομοκρατία.
Την ίδια στιγμή στη χώρα μας τα πολιτικά κόμματα δεν έχουν ακόμα ξεκάθαρα ομονοήσει στην καταδίκη της βίας από όπου κι αν προέρχεται και το χειρότερο αφήνουν τη νεολαία μας εκτεθειμένη σε ηλεκτρονικά παιχνίδια τα οποία είναι εξαιρετικά δημοφιλή και εθιστικά ανάμεσα ακόμα και σε μαθητές του Δημοτικού τα οποία μιμούνται τους παραπάνω εγκληματίες.
Τα παιδιά μας σήμερα κινδυνεύουν μέσα στα σπίτια μας. Μπαίνουν στον εικονικό κόσμο του γνωστού παιχνιδιού, ζώνονται τα αυτόματα όπλα και ξεκινάνε το διαγωνισμό να βγουν πρώτοι σκοτώνοντας τους άλλους 100 γνωστούς και άγνωστους συμπαίκτες τους με σκοπό να μείνουν μόνο οι ίδιοι «ζωντανοί» για να κερδίσουν το παιχνίδι.
Οι επιστήμονες έχουν κρούσει εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου για τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που παίρνει στην καθημερινότητα των μικρών παιδιών το διαδικτυακό αυτό παιχνίδι. Τι κάνει αυτό το παιχνίδι; Ωθεί τους εφήβους ή και τους μικρότερους παίκτες, στη βία! Παρόλα αυτά, είναι το πλέον δημοφιλές παιχνίδι στον κόσμο, για έναν απλούστατο λόγο. Καθηλώνει για ώρες τα παιδιά μπροστά στην οθόνη και οι γονείς έχουν τον χρόνο να κάνουν… ό,τι τέλος πάντων επιθυμούν, δίχως να… χάνουν τον χρόνο τους με… παιχνίδια, ή ψυχαγωγία ανηλίκων.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ», η είδηση ότι γονείς στις ΗΠΑ προσλαμβάνουν επαγγελματίες γκέιμερ για να προπονήσουν τα παιδιά τους στο Fortnite (Φόρτναϊτ), µε σκοπό αυτά να μπορέσουν να διεκδικήσουν μεγάλα χρηματικά έπαθλα σε τουρνουά, προκάλεσε αίσθηση και απέδειξε ότι το βιντεοπαιχνίδι της εταιρείας Epic είναι το μεγαλύτερο φαινόμενο των τελευταίων δύο χρόνων. Με 125 εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο, και πολλές χιλιάδες στην Ελλάδα, η µανία για το Fortnite έχει ξεπεράσει κατά πολύ αυτή του Pokemon Go πριν από δύο χρόνια και προς το παρόν δεν δείχνει σημάδια ότι αρχίζει να καταλαγιάζει.
Ωστόσο η επιτυχία του παιχνιδιού επαναφέρει και τον προβληματισμό για τον αριθμό των ωρών που αφιερώνουν σε αυτό τα παιδιά. Τους τελευταίους μήνες τα τηλέφωνα της γραμμής βοήθειας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου χτυπούν συνέχεια, µε πολλούς γονείς να ζητούν συµβουλές για το πώς θα ελέγξουν τα παιδιά που παίζουν νυχθημερόν Fortnite. Το πόσο μεγάλο είναι το αποτύπωμα που αφήνει ένα παιχνίδι κρίνεται και από το γκελ που κάνει στους ανθρώπους, οι οποίοι δεν ανήκουν στην κοινότητα των γκέιμερ και ασχολούνται περιστασιακά µε το αντικείμενο.
Από αυτήν την άποψη το Fortnite δείχνει να είναι ένα σύγχρονο πολιτιστικό φαινόμενο. Οι Εταιρίες καλά κάνουν και θησαυρίζουν με τις ψυχές των παιδιών μας. Η Πολιτεία όμως τι κάνει για να προστατεύσει τα παιδιά μας και να αποτρέψει φαινόμενα ακραίας βίας σαν αυτά που έζησαν στη Νέα Ζηλανδία;