Mονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
0Με χαρά και ικανοποίηση καλωσορίζουμε στην Ηλεία τους εκατοντάδες μόνιμους πλέον συναδέλφισσες και συναδέλφους που θα υπηρετήσουν στα σχολεία του τόπου μας.Συγχαρητήρια σε όλες και όλους και καλή τοποθέτηση στα σχολεία μας.
Μετά από 12 χρόνια είναι σημαντικό πως η Εκπαίδευση θα έχει πλέον 11.700 επιπλέον μόνιμους εκπαιδευτικούς.Οι μόνιμοι διορισμοί αφορούν κυρίως την κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων μας σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές.
Για να γίνουν αυτοί οι διορισμοί έγιναν αγώνες και κινητοποιήσεις από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και όλους τους Συλλόγους ώστε να πειστούν τόσο η ελληνική κοινωνία αλλά και οι κυβερνήσεις για την ανάγκη μονιμοποίησης των αναπληρωτών.
Μα ήταν και είναι ακόμα χιλιάδες οι αναπληρωτές; Ποιους αναπληρώνουν άραγε;
Μπορεί να είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς αλλά η απάντηση είναι πως δεν αναπληρώνουν κανέναν παρά μονάχα τους εαυτούς τους!!!!
Χωρίς το διορισμό τους, ως αναπληρωτές, δεν θα ήταν εφικτή η λειτουργία των σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα.Αυτοί οι εκπαιδευτικοί λάστιχο μπορεί να λέγονται “αναπληρωτές”, αλλά στην ουσία δεν αναπληρώνουν κανέναν!!!
Αποδεδειγμένα, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν εδώ και χρόνια «οργώσει» την Ελλάδα υπηρετώντας την Εθνική μας Παιδεία, ελπίζοντας σε έναν μόνιμο διορισμό και στο τέλος της περιπλάνησης.
Ο θεσμός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού που προσλαμβάνεται συνήθως μετά τον Αγιασμό και απολύεται το καλοκαίρι έχει εξελιχθεί από εξαίρεση σε κανόνα.Πάνω από το 25% των εκπαιδευτικών μας είναι αναπληρωτές!!
Ακόμα και μετά τους χιλιάδες διορισμούς.
Βαρύ το προσωπικό και οικογενειακό τίμημα για τους αναπληρωτές, που αναγκάζονται κάθε χρόνο να αλλάζουν τόπο και σχολείο και να εξαρτάται η μοίρα τους από το πληροφορικό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας.Βαρύ και το κόστος για την Παιδεία και τους μαθητές καθώς δεν μπορεί να γίνει σωστός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου από τη στιγμή που ούτε ο εκπαιδευτικός γνωρίζει το σχολείο που θα υπηρετήσει, ούτε το σχολείο γνωρίζει τη σύνθεση του προσωπικού με την οποία θα πορευτεί.
Δεν είναι λίγες οι οικογένειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ζουν χωριστά καθώς η συνυπηρέτηση δεν τους περιλαμβάνει.Κι ας προστατεύει το Σύνταγμά μας την οικογένεια.Οι οικογένειες των εκπαιδευτικών δεν υπόκεινται σε αυτή την προστασία.
Η αγωνία τους και η απογοήτευσή τους για τον τρόπο με τον οποίο τους έχει φερθεί η Πολιτεία τόσα χρόνια είναι εμφανής σε κάθε τους συζήτηση.Τους υπόσχονταν διαχρονικά μόνιμους διορισμούς και συνεχίζουν αυτοί και οι οικογένειές τους να είναι όμηροι ενός συστήματος που κάθε χρόνο τους στέλνει και σε διαφορετική περιοχή της Ελλάδας να υπηρετήσουν την Εθνική μας Παιδεία.Το κοινωνικό και οικονομικό κόστος είναι τεράστιο αλλά και ο ανθρώπινος πόνος.
Ο θεσμός του αναπληρωτή υπάρχει σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, καλείται όμως ο θεσμός αυτός να καλύψει έκτακτες ανάγκες (ασθένειες, εγκυμοσύνες, μετακινήσεις,…) και όχι πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε εκπαιδευτικό δυναμικό όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.
Ήταν λοιπόν μεγάλο βήμα και συγχαίρουμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας για τους μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή πέρσι και αυτούς στην γενική παιδεία φέτος. Θα πρέπει όμως να υπάρξει συνέχεια αυτών των μόνιμων διορισμών μέχρι την ελαχιστοποίηση των αναγκών σε αναπληρωτές όπως συμβαίνει σε όλα τα σχολεία του κόσμου.
Ας ελπίσουμε να είναι μόνο η αρχή.Να μονιμοποιηθούν όλοι οι (μόνιμοι) αναπληρωτές μας.
*Μέλος της Ε.Γ της ΔΑΚΕ ΠΕ
Γ.Γ ΣΕΠΕ Πύργου – Aρχ.Ολυμπίας